Campagnes

Op deze pagina vind je een overzicht terug van alle campagnes die Femma de afgelopen jaren gerealiseerd heeft. 

Nattevingerwerk

Nattevingerwerk was een podcastreeks gelanceerd op 6/9/25 van Femma en CM Gezonde Buurt waarin openlijk werd gesproken over seks en gelijkheid.
Met verschillende experten werden taboes doorbroken rond onderwerpen als de clitoris, de orgasmekloof en de druk van seksnormen. De reeks zette aan tot eerlijke gesprekken over genot, schaamte en seksuele autonomie.

Wat is er aan de hand?

Wat is er aan de hand was een campagne gestart in 2024 van Femma en CM Gezonde Buurt die zich richtte op de menopauze — een natuurlijk proces dat vaak omgeven werd door taboes. Vrouwen kregen toegang tot gratis webinars zoals “De wetenschap over de menopauze” met Prof. dr. Depypere en “Stralend door de menopauze” met Leen Steyaert, waarin symptomen, oorzaken én mogelijke strategieën aan bod kwamen. De campagne bood ook video’s en mindfulnessoefeningen zodat geïnteresseerden de content later konden herbekijken en toepassen.

Gelijke porties 2023

Gelijke Porties 2023 was een campagne van Femma waarin werd opgeroepen om de last van onbetaalde zorg eerlijker te verdelen. Femma toonde aan dat vrouwen gemiddeld 9,5 uur per week meer onbetaald werk verrichtten dan mannen, en 6 uur minder vrije tijd hadden. Op 8 maart 2023, Internationale Vrouwendag, lanceerde Femma de campagne met concrete voorstellen, infographics en oproepen tot erkenning, waardering en gelijke verdeling van huishoudelijke en zorgtaken.

Gelijke porties 2024

In 2024 werd de Gelijke porties campagne herhaald.