Marketing & Communicatieverantwoordelijke

Femma is een sociaal-culturele vrouwenbeweging met meer dan 700 lokale netwerken en 30.000 leden in Vlaanderen en Brussel. Femma werkt aan een inclusieve samenleving waarin iedere mens zich vrij en verbonden voelt en een goed evenwicht vindt tussen werk, zorg en vrije tijd. Als marketing- en communicatieverantwoordelijke teken je Femma’s missie mee uit.  

 

Je taken

Je ontwikkelt, implementeert en monitort een marketing- en communicatiestrategie in lijn met het beleidsplan:

  • Hierbij werk je aan een sterke profilering op (social) media en een impactgerichte strategie en tactiek om de organisatie, projecten en campagnes maximaal zichtbaar te maken bij de doelgroepen en/of deze in de markt te zetten,
  • Je voert de verschillende plannen nauwgezet en projectmatig uit,
  • Je zorgt dat de verschillende communicatielijnen (zowel digitaal als druk) perfect op elkaar inspelen en leidt het communicatieoverleg.

 

Je zorgt ervoor dat de projecten en producten van Femma een sterke en eenvormige (merk)uitstraling krijgen:

  • Je bewaakt en stimuleert de gepaste toon en look van Femma’s boodschappen,
  • Je ontwikkelt sterke nieuwe merken voor specifieke projecten en stippelt de strategie rond merkbekendheid hiervoor uit,
  • Je bewaakt de huisstijl van de organisatie, waar haar leden en vrijwilligers fier op zijn.

 

Je ontwikkelt succesvolle ledenwervende en –bindende campagnes:

  • Je gaat op zoek naar interessante ledenvoordelen
  • Je tekent impactgerichte wervingscampagnes uit met een target
  • Je zet sterke CRM-plannen op poten om een band met Femma’s leden te creëren
  • Je ondersteunt de 6 000 vrijwilligers van Femma die in hun lokale netwerken leden werven en binden door hen de juiste tools aan te reiken en hen naar resultaten te coachen.

 

Je troeven

  • Je hebt strategisch en tactisch inzicht en slaagt erin om planmatig naar uitvoering te gaan.
  • Je ziet kansen en verbeterpunten vanop afstand. Je stuurt je plannen flexibel bij of vult ze aan i.f.v. de actualiteit of nieuwe feiten.
  • Je hebt gevoel voor ‘branding’.
  • Je kunt grafisch ontwerp beoordelen naar kracht en kwaliteit.
  • Je gelooft in de kracht van Femma, haar visie en missie en prijst met verve het lidmaatschap aan,
  • Je snuift kansen voor ledenwerving op en speelt er behendig op in.
  • Je hebt een hart voor vrijwilligers en hebt ervaring/affiniteit met social profit omgevingen of ledenwerving.
  • Je hebt een master in communicatie (of gelijkwaardig door opleidingstrajecten en ervaring).
  • Je beschikt over voldoende ervaring in strategische marketing- en communicatie om je vlot in te werken en snel op koers te geraken.
  • Je hebt een vlotte pen.
  • Je kan projectmatig en participatief werken met collega’s en dienstverleners.
  • Je hebt een uitstekend netwerk en zet dit proactief in en kent de spelers in het medialandschap.
  • Je ziet diversiteit als realiteit en krijgt energie van inclusief communiceren.

 

Aanbod

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur vanaf mei 2024
  • Boven op je loon krijg je heel wat extralegale voordelen zoals ecocheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, een volledige dertiende maand..
  • Naast je wettelijk verlof krijg je heel wat dagen arbeidsduurvermindering per jaar (32u week) en een aantal buitenwettelijke feestdagen.
  • We betalen je verplaatsing naar Schaarbeek met het openbaar vervoer helemaal terug. Je krijgt een fietsvergoeding als je de fiets gebruikt voor het woon-werkverkeer.
  • Hybride werken is bij ons de norm:  kantoordagen en thuiswerkdagen wisselen zich af. 
  • Een uitdagende job met ruime autonomie en veel ontplooiingskansen.

 

Meer info nodig?

Ilse De Vooght, teamleider Communicatie, Aanbod en Bewegen (ilse.devooght@femma.be; Tel: 0497 59 35 12).

 

Herken je jezelf?

Mail motivatiebrief en uitgebreid cv voor 14/04/ 2024 naar: Joke Callens joke.callens@femma.be