Plezant naar dromenland

{$items.title}
Deze morgen ook voor dag en dauw gewekt door je actieve kleuter? Zie het eens even van zijn of haar kant want vandaag is het ‘De dag van het kind’ en daar moet je maximaal van genieten! Toch?


‘Met een Wekker in huis hoef je nooit meer een alarmklok in te stellen. Dit kind staat op voor dag en dauw, of zo voelt het in elk geval voor jou als ouder. Vooral in het weekend of tijdens de vakantie kan het vervelend zijn om een Wekker in huis te hebben. Er zijn zelfs Wekkers die door de week wel lekker kunnen blijven liggen, maar alleen op zaterdag en zondag rinkelen. Een snoozeknop hebben ze helaas niet.
Elke Wekker zingt zoals hij gebekt is: er zijn er die roepen of huilen, maar er zijn ook Wekkers die vrolijk beginnen te zingen. De meest levendige Wekkers maken hun ouders wakker door op bed te springen; Maar er zijn ook stiekeme Wekkers die op trippelvoetjes de trap afsluipen om tv te kijken of de koekjestrommel te plunderen. Wanneer de Wekker stil is, is hij op zijn gevaarlijkst!

(Inge Glazemakers)


‘Ik ben nog niet moe!’ klinkt dit je bekend in de oren? Je bent niet alleen. Uit onderzoek blijkt dat 43 procent van de ouders het afgelopen half jaar regelmatig uit zijn slaap werd gehouden door zijn kroost. Er bestaat helaas geen wondermiddel om je kind elke nacht te laten slapen als een roos. Maar met een goed slaapritueel en een positieve aanpak van het slaapgedrag van je kind kom je al een heel eind.


Ontwikkelingspsychologe Inge Glazemakers werkte voor CM en Femma een interessante infosessie uit waardoor je stap voor stap ontdekt welk slaaptype bij jouw kind hoort. Heb je een Treuzelwonder, een Zanger, een Filosoof, Een Wekker, een Springveer, een Fonteintje, een Nachtuil, een Drakentemmer of een Marmot? Voor elk type krijg je tips en technieken die in jouw gezin het meeste effect zullen hebben.

Je krijgt een praktisch antwoord op veelgestelde vragen als:
- Hoeveel slaap heeft je kind eigenlijk nodig?
- Wat als je kind echt niet naar bed wil?
- Of wat als je kind altijd met het verkeerde been uit bed stapt?
- Hoe verjaag je angsten en nachtmerries?
- En hoe pak je bedplassen aan?

En bovenal, je ontdekt hoe je samen met je kind op een leuke manier kunt werken aan een betere nachtrust! Met vingerpopjes, structuurkaartjes, een slaapwelspel en een aantal voorleesboekjes kan je thuis aan de slag gaan en van het slapengaan een fijn gezinsmoment maken.

Deze activiteit werd ontwikkeld door CM in het kader van de CM-campagne ‘Slaapwel’ en wordt door Femma aangeboden aan ouders van kinderen tussen 2 en 6 jaar.                           

 

 

Het boek Slaap zacht! – De weg naar een goede nachtrust voor kinderen en hun ouders – Inge Glazemakers, werd uitgegeven bij Lannoo en kost 19.99€. Als CM-lid kan je het aankopen voor 15.99€. Voor meer info: www.lannooshop.com/cm-slaap

Geïnteresseerd? Ga snel op zoek naar een Femma-groep in je buurt die deze activiteit op haar programma heeft gezet. Met lotgenoten ervaringen uitwisselen kan misschien al soelaas brengen.

We wensen je alvast rustige nachten toe!

Reageer