Moederdag: 7 tips om zen te worden

{$items.title}

Druk druk druk! We leven soms tegen 100km/uur en nemen amper tijd voor onszelf. Onze grootste tip? Verdeel de taken en neem vooral meer tijd voor jezelf. Lentel de Hertog, de straffe madam achter Londerlelie, geeft ons 7 tips om voor altijd meer zen te worden!

1. Masseer je eigen voeten!
Onze voeten zitten vol drukpunten en het is goed om deze te stimuleren. Masseer je voetzolen, de wreef van je voet, je enkels, je tenen. Heb je ’s ochtends een moe gevoel? Masseer dan het kussentje onder je dikke tenen! Dit is de zone van de schildklier en zal je extra energie geven!

2. Schil samen en met liefde je patatjes
Bekijk het klaarmaken van maaltijden niet als een karwei, maar als iets zeer belangrijks dat je doet voor jullie gezondheid en die van jullie kinderen. Denk dus bij elk patatje dat jullie samen schillen of bij elke groente die jullie kuisen: met liefde gemaakt, dat smaakt! Wanneer je samen met je partner eten klaarmaakt, is het op en top quality time!

3. Dans
Niets zo fijn om zo nu en dan de radio aan te zetten en gewoon te dansen en te zingen, al dan niet samen met je kids. Vrolijke liedjes zoals ‘Happy’ doen het natuurlijk altijd goed, maar als je je kinderen ook met hun voetjes op de grond wilt zetten (dansen haalt je uit je hoofd en in je lijf!), is ‘De wandelende boom’ van Spelenderwijs een mooi alternatief!

4. Ga picknicken in de natuur
Bereid enkel gezonde lekkernijen voor, neem wat water en een fleurig picknickdeken mee en ga op pad. Hoe heerlijk is het de buitenlucht te kunnen opsnuiven, je kinderen te zien spelen en hen te verrassen met een superleuke outdoor-activiteit!

5. Verzorg je vel
Als we ons mooi voelen, stralen we dat ook uit. Daarom is het belangrijk je kostbare vel zo nu en dan eens goed te verwennen met een bio-gezichtspapje. Maak een maskertje van geplatte komkommer, 12 druppels citroensap en 1 theelepel amandelolie. Smeer dit uit op je gezicht en laat 20 min inwerken. Veeg het papje nadien af met een watje gedrenkt in rozenwater.

6. Ga aan de slag met penselen
Wat heb je nodig? Twee penselen, een bodempje lauw water en je kind. Ga liggen en vraag je kind om aan je hoofd te gaan zitten. Laat het nu je gezicht beschilderen met de vochtige penselen. Vlinders, snorren en baarden, snorharen, cirkels, … Probeer het uit en je zal zien dat het hemels is! Uiteraard kunnen jullie nadien eens wisselen 

7. Span op en ontspan
Eén van mijn favoriete relaxatie-oefeningen is de opspannen/ontspannen techniek. Ga op je rug liggen en sluit je ogen. Span nu één voor één elk lichaamsdeel gedurende 5 seconden op en laat het meteen daarna ontspannen. Begin aan je voeten, je kuiten, bovenbenen, billen, buik, rug, schouders, armen, handen, hoofd en tot slot je gezichtspieren. Neem de tijd om alles zorgvuldig uit te voeren. Om af te sluiten span je je hele lichaam op en  je laat het weer los. Een absolute aanrader als je ’s avonds niet in slaap geraakt!

Nog meer zin om te relaxeren? Bij Londerlelie kan je terecht voor massages, voetreflexologie, relaxatie voor dames maar ook workshops kinderyoga en ouder-kindyoga.

Reageer