Liselotte solliciteert als online marketeer bij E3 Harelbeke

{$items.title}

Ook bij Femma fronsten we de wenkbrauwen bij de affiche van de E3 wielerwedstrijd in Harelbeke én we juichten toen de campagne werd stopgezet.  Maar Liselotte ging nog een stapje verder en ontwierp zelf een campagnebeeld.  Haar open sollicitatie als (online) marketeer bij E3 Harelbeke...

Ik moet bekennen, ik heb serieus de wenkbrauwen gefronst toen E3 Harelbeke enkele weken geleden hun nieuwe campagnebeeld lanceerde:

Meer bloot op straat
Mooie poep hoor, en het 'bloot' stoort me geenszins. Och, wat mij betreft mogen de straten vol komen te hangen met bloot... Maar goeie smaak, daar kan je ze niet van beschuldigen daar in Harelbeke.

En als ik eerlijk mag zijn, de 2014 affiche was zo mogelijk nóg erger:

De beste stuurlui staan aan wal

Maar wat dan? Want commentaar leveren is makkelijk, en discussies voeren vind ik best geestig. Maar hoe zou je het zelf aanpakken? Wel kijk, dààr denk ik dan graag eens over na...

Schoontje toch? Want 'stout', dat waren ze hé daar in Harelbeke.

Het beeld dat ik voor ogen had was dat van een kwajongentje...
in de hoek gezet met de handen op het hoofd, wéét dat hij stout is geweest. En net wanneer je je wegdraait steekt hij zijn tong uit!

Dus lanceren maar die affiche (op social media natuurlijk, wat anders). En ik geef eerlijk toe: ik hoopte inderdaad dat ze het zouden oppikken.
Dus toen enkele dagen later een telefoontje kwam uit Harelbeke heb ik wel breed staan lachen... "Of ze het beeld mochten gebruiken?" Ja natuurlijk. "Kunnen we je plezier doen met enkele VIP arrangementen?" Ja hoor, laat maar komen.

Voor wat hoort wat

Mijn voorwaarde? Credits.
Vermelding in hun persberichten en op social media is wat ik vroeg. Heel erg duidelijke taal; en om niets aan het toeval over te laten ook duidelijk op mail:  "Bij persberichten de vermelding: Liselotte Casteur - zelfstandig online marketeer uit Kortrijk en op twitter aub de account @lcasteur vermelden"

Geduld is een schone zaak

'Inkoppertje' zou je denken, mooi verhaal waar ze marketinggewijs iets mee kunnen aanvangen: "Nieuw beeld op social media via 1 van die verdomde feministen". Maar niks.... stilte.
Tot vandaag. En 'stoutste' plots 'strafste' is geworden... Watjes!

Van die credits is niet zó veel in huis gekomen, en de VIP arrangementen blijken uiteindelijk maar 1 schamel ticket te zijn om nà de koers bij 't schoon volk te gaan staan in de Ghistelinck tent.

Ach, ik vergeef het ze allemaal. Maar als ze volgend jaar een goeie online marketeer kunnen gebruiken moeten ze maar eens komen aankloppen. Volgens mij kunnen ze daar wel een vrouw met ballen gebruiken.

PS: in de aanbieding; 1 VIP arrangement voor E3 Harelbeke ;)

Bij deze:  alle credits voor Liselotte!

Ere wie ere toekomt!
Misschien moeten we allemaal wat meer doen zoals Liselotte:  zelf actie ondernemen, tonen dat het anders kan, ...

Wat denk jij? 

 

Reageer