Eindwerk over Femma

{$items.title}

Jelle Verheyden, een leerling van het zesde jaar publiciteit van GITO Overijse maakte zijn eindwerk rond Femma.  We vroegen hem hoe hij het werken rond Femma heeft ervaren.
We duimen alvast mee voor een goed resultaat!

De opdracht kaderde in mijn GIP (geïntergreerde proef). 
Aan de hand van een loting kreeg ik Femma als 'case' toegewezen. 
Dat was een totale verrassing.

Als voorbereiding bij dit project moest ik me eerst verdiepen in de doelgroep en wat Femma eigenlijk was. Na een dagje of twee wist ik voldoende om me duidelijk beeld te vormen over wat ik kon doen met Femma.
In een eerste deel van de opdracht moest ik werken met het bestaande logo van Femma. 
In het tweede deel moest ik een nieuw logo maken. Het werd een logo dat een beetje strakker is maar nog steeds speels.  Ik deed research naar de meest hippe kleuren voor vrouwen 2018-2019.
Aan de hand van dat nieuwe logo moest ik de volledige huisstijl aanpassen voor brieven, omslagen en een advertentie.  Daarna kon ik stage 2 afsluiten.

Het was zeker een uitdaging om met Femma te werken.  Het was niet zo eenvoudig voor mij als jonge gast om me in te leven in de doelgroep.  Het was iets totaal anders dan dat ik had verwacht toen ik aan deze opdracht startte, maar het eindresultaat mag er zeker zijn. Ik ben zeker tevreden met hoe het is uitgepakt.

Mezelf verdiepen in deze doelgroep was zeker de grootste uitdaging van de opdracht.

Fijn dat we Jelle konden uitdagen!  En leuk om zien hoe hij aan de slag ging met ons logo en huisstijl.

We wensen Jelle nog veel succes in de toekomst!

Reacties

Iris Demesmaeker schreef

Fantastisch! Fijn om te merken dat een jonger iemand Femma anders "ziet" en er dan iets nieuws mee kan creëren.

Reageer