Geef veggie meer zendtijd

Waarschijnlijk klinkt ‘Donderdag Veggiedag’ jou bekend in de oren. En als dat niet zo is, dan zal die slogan na 25 september ook voor jou ook niet meer onbekend zijn. Vanaf die datum krijgt de Donderdag Veggiedagcampagne van Eva vzw één week gratis zendtijd als Boodschap van Algemeen Nut op de openbare omroep. Op die manier bereikt de vzw honderdduizenden mensen. De kijkers van één en canvas zullen aangemoedigd worden om minder dierlijke en meer plantaardige producten te eten.

Door meer plantaardig te eten pak je vier belangrijke problemen tegelijk aan. Je spaart het milieu, je zorgt voor een betere voedselverdeling in de wereld, je gezondheid vaart er wel bij en ook de dieren zullen je dankbaar zijn. Eén dag per week geen vlees of vis heeft al een grote impact.

Eén week is niet slecht, maar twee weekjes is veel beter

Eva vzw is bijzonder blij dat ze dit jaar van de vrt één week gratis zendtijd heeft gekregen. Maar met 12 000 euro extra kan ze nog meer zendtijd kopen en honderdduizenden mensen extra bereiken. Het wordt een spotje van 30 seconden dat eind april wordt opgenomen. Wie de crowdfunding steunt, kan het spotje in première zien.

 

Wil jij de actie van Eva vzw steunen en ‘veggie’ meer zendtijd geven?

Dat kan door

  • deze oproep te verspreiden bij familie en vrienden
  • één van de unieke rewards te kopen
  • een vrije bijdrage te storten op dit rekeningnummer (EVA vzw- BE53 5230 8011 0153 - BIC: TRIOBEBB) met deze medeling: 'Growfunding - je emailadres ‘.

Meer info op

http://www.evavzw.be/nieuws/geef-veggie-meer-zendtijd

https://www.growfunding.be/eva

 

Veggiehapje voor bij het filmpje

30 seconden is zo voorbij, maar misschien lukt het met deze groentechips nog net.

1 rode biet – 1 pastinaak – 1 knolselderij – 1 wortel – 1 zoete aardappel

Reinig en was de groenten en snijd ze met behulp van een mandoline of dunschiller in schijfjes van 2 tot 3 mm dik. Dep ze droog en spreid ze in één laag op een met bakpapier beklede bakplaat. Sprenkel er een weinig olijfolie over, bestrooi met grof zout en bak ze ongeveer 10 minuten in een voorverwarmde oven van 180 °C tot ze knapperig zijn. Serveer met een gezond dipsausje.
Tip: je kunt de chips ook in de frituurpan bereiden. Dep de schijfjes droog, frituur kort en laat uitlekken op keukenpapier.
(uit Koken voor elk de dag)

Hou je van koken in fijn gezelschap. Schrijf je dan in voor een kookworkshop bij een Femmagroep bij jou in de buurt.
 

Reacties

Annie Van Bael schreef

Ik heb al een hele grote steen bijgedragen, want ik ben al 30 jaar heel bewust strikte vegetariër !! Ik erger mij vooral aan het feit dat ik mij altijd moet "verantwoorden" over mijn visie. Ondertussen heb ik de oplossing. Ik vraag aan vlees-eters waaróm zij vlees eten. En daar hebben ze geen antwoord op.

Reageer